Уникнення помилок при роботі з е-лікарняними
З 01 жовтня 2021 року всі заклади охорони здоров’я в Україні повинні перейти на формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в електронній формі (наказ Міністерства охорони здоров’я України від 01.06.2021 № 1066 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки» зі змінами від 28.08.2021 № 1836).
У результаті аналізу електронних листків непрацездатності встановлено основні помилки, які виникають під час їх формування:
-
Відсутній страхувальник – внаслідок неподання, подання не в повному обсязі або з помилками звітності страхувальником про своїх застрахованих осіб. Необхідно своєчасно надавати відомості про трудові відносити із застрахованими особами (прийом/звільнення). Враховуючи, що з 2021 року запроваджено подання квартальної звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в складі Податкового розрахунку, дуже актуальним є питання своєчасності надання Довідкового розрахунку про трудові відносини впродовж кварталу.
При переведенні працівників на інші посади у Додатку 5 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (єдина звітність) потрібно вказувати тільки дати початку роботи на новій посаді з проставлянням ознаки «1» у графі «Переведено, призначено на іншу посаду або роботу, переміщено до іншого підрозділу». Вказання дати припинення на попередній посаді та підстави про звільнення призведе до помилки «Відсутній страхувальник».
Крім цього, при формуванні звітів щодо єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування необхідно ретельно перевіряти дані про РНОКПП, а для осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті, паспортні дані, вказані у звіті.
-
Особа відсутня у Реєстрі застрахованих осіб – найчастіше виникає у зв’язку з невідповідністю ПІБ, дати народження, паспортних даних та податкового номеру у Реєстрі застрахованих осіб (далі – РЗО) та електронному кабінеті пацієнта.
Для визначення відповідності даних у РЗО застрахованим особам необхідно перевірити в РЗО свої персональні дані через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua).
У разі виявлення в РЗО недостовірності даних застрахованій особі необхідно подати до Пенсійного фонду України особисто Анкету застрахованої особи і документи, що ідентифікують та підтверджують інформацію про особу. Надати Анкету можна за допомогою засобів вебпорталу Пенсійного фонду України. Для цього застрахованій особі необхідно увійти до особистого кабінету вебпорталу Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). У розділі «Комунікації з ПФУ» потрібно вибрати «Анкета для зміни даних в Реєстрі застрахованих осіб», заповнити всі реквізити електронного бланка анкети та прикріпити сканкопії паспорта (інших документів), підписати за допомогою КЕП та відправити до Пенсійного фонду України.
При оформленні е-лікарняного застрахованій особі необхідно у лікаря обов’язково перевірити паспортні дані, а також наявність та правильність реєстраційного номеру облікової картки платника податків (податкового номеру).
Інформація про персональні дані застрахованих осіб завжди повинна бути актуальною та ідентичною як в Пенсійному фонді України, так і в інформаційній системі охорони здоров’я. Просимо цю інформацію взяти до уваги, провести аналіз звітності та, у разі необхідності, здійснити відповідні заходи щодо достовірного відображення відомостей про застрахованих осіб. Із застрахованими особами (найманими працівниками) провести роз’яснювальну роботу щодо перевірки своїх персональних даних на вебпорталі Пенсійного фонду України.
Саме своєчасне повідомлення про зміни у персональних даних та якісне звітування страхувальників про своїх найманих працівників є запорукою своєчасного формування електронного листка непрацездатності на вебпорталі Пенсійного фонду України в особистому кабінеті страхувальника та застрахованої особи.
Для отримання консультацій просимо звертатись у Золочівське відділення за телефонами: (265) 4-20-42; 4-23-29; (263) 2-13-67
e-mail: fsszol@ukr.net