Перемишлянське бюро правової допомоги
Основними завданнями бюро правової допомоги є:
- правопросвітництво у територіальних громадах;
- надання безоплатної первинної правової допомоги – правової інформації та консультацій;
- забезпечення доступу до безоплатної вторинної правової допомоги (представництво інтересів в суді) вразливих категорій громадян;
- забезпечення доступу до електронних сервісів Міністерства юстиції.
На практиці це означає, що кожен, хто звернеться до бюро за юридичною консультацією – її отримає, як і матиме доступ до електронних сервісів Міністерства юстиції. Крім того, клієнти матимуть змогу через бюро отримати доступ й до адвокатських послуг – якщо це буде необхідно та у випадку належності до визначених законом категорій осіб, які мають право на безоплатну вторинну правову допомогу.
Діяльність бюро правової допомоги передусім спрямована на підвищення правової грамотності мешканців сільської місцевості та малих міст.
Безоплатна первинна правова допомога (БППД) включає такі види правових послуг, як надання правової інформації; консультацій і роз’яснень з правових питань; складення заяв, скарг, інших документів правового характеру (крім процесуальних), а також надання особі допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації.
Право на безоплатну вторинну правову допомогу (БВПД) мають:
- малозабезпечені особи (середньомісячний дохід не перевищує двох розмірів прожиткового мінімуму, розрахованого та затвердженого відповідно до закону для осіб, які належать до основних соціальних і демографічних груп населення);
- інваліди, які отримують пенсію або допомогу, що призначається замість пенсії, у розмірі менше двох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб;
- діти-сироти, діти, які позбавлені батьківського піклування, безпритульні діти, діти які можуть стати або стали жертвою насильства в сім'ї (через опікунів/піклувальників, батьків);
- особи, які претендують на статус біженця (до моменту прийняття рішення про надання такого статусу);
- ветерани війни (учасники бойових дій, у тому числі учасники АТО, інваліди та учасники війни), члени сімей загиблих у воєнних діях, конфліктах та антитерористичних операціях;
- особи, які мають особливі заслуги та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною або є жертвами нацистських переслідувань;
- особи, щодо яких суд розглядає справу про обмеження цивільної дієздатності, визнання недієздатною особою, поновлення цивільної дієздатності фізичної особи;
- особи, щодо яких суд розглядає справу про надання психіатричної допомоги в примусовому порядку;
- реабілітовані особи;
- особи, які стали жертвами насильства в сім’ї.
Планами надання безоплатної правової допомоги на 2018 рік передбачено утворення мережі дистанційних пунктів доступу та мобільних консультаційних пунктів у сільських місцевостях (сільські ради, бібліотеки…)
Дистанційний пункт доступу до безоплатної правової допомоги – це точка доступу до безоплатної правової допомоги, що функціонує на постійній основі за визначеним графіком в приміщенні установи, організації, закладу для громадян, які мають потребу в безоплатній правовій допомозі, але в силу різних причин (географічна віддаленість, відсутність вільного часу тощо) не мають можливості оперативно звернутися до місцевого центру (бюро) з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
Отримати консультацію з правових питань можна у Перемишлянському бюро правової допомоги, яке знаходиться за адресою: м.Перемишляни, вул.Привокзальна,3а, 2-й поверх, 23 кабінет. Робочий телефон: (0263) 2-30-31. Перший львівський місцевий центр з надання БВПД працює за адресою: м. Львів, вул. Генерала Чупринки, 71. Тел. (032) 237-08-09. Всеукраїнська гаряча телефонна лінія – 0 800 213 103 (цілодобово та безкоштовно з мобільних і стаціонарних телефонів у межах України).
Працівники Перемишлянського бюро правової допомоги Ольга Брощук та Ірина Сабадаш разом із військовим комісаром Перемишлянського районного військового комісаріату майором Саєнком Михайлом Олександровичем.