До уваги підприємців - платників єдиного податку 3 групи
Головне управління ДПС у Львівській області повідомляє, що обрання спрощеної системи оподаткування з особливостями справляння єдиного податку за ставкою 2 відсотки є правом, а не обов’язком. Підприємці, які здійснюють діяльність на третій групі з обраною ставкою 5 відсотків без змін можуть далі продовжувати працювати за обраною ставкою.
Для переходу з 1 квітня 2022 року на тимчасову сплату єдиного податку з особливостями, визначеними пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ Податкового кодексу ( за ставкою 2%), суб'єкт господарювання має подати заяву у строк не пізніше 30 березня 2022 року.
Для цього підприємцю необхідно подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування за формою, визначеною наказом Мінфіну України від 16.07. 2019 № 308. При цьому, платник має також заповнити Розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування.
В Заяві обов’язковими для заповнення є рядки 1, 2, 3, 4, 5.1, 5.1.1(обов'язково зазначається ставка у відсотках до доходу – 2%), 6, 8. Графи Заяви, що стосуються реєстрації платником ПДВ, в даному випадку не заповнюються.
Заяву про перехід на спрощену систему оподаткування можна подати в електронній формі через Електронний кабінет (https://cabinet.tax.gov.ua)
Нагадуємо, що тимчасово з 1 квітня п.р. до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, платниками єдиного податку третьої групи можуть бути підприємці та юридичні особи будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 10 мільярдів гривень. Відсоткова ставка єдиного податку встановлюється у розмірі 2 відсотків доходу. Платниками спеціальної третьої групи не можуть бути СГД, діяльність яких пов’язана з підакцизними товарами, гральним бізнесом, обміном валют, банки, страхові компанії, кредитні спілки, ломбарди, фізичні та юридичні особи – нерезиденти тощо.
Підприємцям знову доступна послуга сплати податків у застосунку "Дія"
За інформацією Міністерства цифрової трансформації України послуга для сплатити податків підприємцями знову доступна в застосунку «ДІЯ».
Нагадаємо, що від початку російського вторгнення до України служби нацбезпеки відключили усі держреєстри, щоб захистити дані українців.
На сьогодні вдалося відновити роботу комплексу реєстрів, що дотичні до податкових послуг.
Так, ФОПи 1–3 групи без найманих працівників на спрощеній системі оподаткування знову можуть сплатити податки за кілька кліків у застосунку Дія. Для цього потрібно виконати наступні кроки:
1. У застосунку «ДІЯ» натисніть «Послуги» «Податки ФОП».
2. Виберіть «Сплата податків та зборів».
3. Оберіть податок та період, за який сплачуєте.
4. Натисніть «Сплатити».
Сплачуючи податки вчасно, зокрема онлайн, ви забезпечуєте функціонування української армії та підтримуєте фінансову стабільність нашої країни.
Також звертаємо увагу, що відповідно до постанови КМ України від 26 березня 2022. №367 подати заявки на отримання 6500 грн від держави підприємці та наймані працівники з територій, де ведуться бойові дії, зможуть до 31 березня 2022 року. Виплата проводиться через програму єПідтримка.
Кошти та майно, передане ЗСУ у період воєнного стану, підприємці можуть віднести до витрат
Законом України від 15.03.2022 №2120 внесено зміни до Податкового кодексу, зокрема пункт 1 «Перехідні положення» доповнено підпунктом 22. А саме, фізичні особи – підприємці, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування, та фізичні особи, які здійснюють незалежну діяльність, за результатами податкових (звітних) періодів за 2022 рік до складу витрат можуть віднести документально підтверджені витрати у вигляді вартості майна, в тому числі грошові кошти, що добровільно перераховані (надані, передані) Збройним Силам України; Національній гвардії України; Службі безпеки України; Службі зовнішньої розвідки України; Державній прикордонній службі України; Міністерству внутрішніх справ України; Управлінню державної охорони України; Державній службі спецзв’язку та захисту інформації України; добровольчим формуванням територіальних громад; іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету; для потреб забезпечення оборони держави; а також на користь центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту або закладам охорони здоров’я державної, комунальної власності; грошові кошти перераховані на спеціальні рахунки, відкриті Національним банком України для збору коштів.
Операції з передачі товарів на потреби оборони не оподатковуватимуться ПДВ
Законом України від 15.03.2022 №2120-IX передбачено низку змін до податкового законодавства на період воєнного стану. Зокрема, передача/надання товарів чи послуг на потреби оборони не є постачанням. Більше того, відповідні операції не вважатимуться використанням активів у неоподатковуваних ПДВ операціях або в операціях, які не є господарською діяльністю платника податків.
Компенсаційний ПДВ також не нараховуватиметься у зв'язку зі знищенням товарів унаслідок дії обставин непереборної сили під час дії воєнного стану.
Також нагадуємо, що платники ПДВ у разі відсутності зареєстрованої податкової накладної зможуть включати до складу податкового кредиту суми на підставі первинних (розрахункових) документів, що є у платника.
Проте протягом 6 місяців після скасування дії військового стану платники зобов'язані забезпечити реєстрацію всіх податкових накладних.
ДПС автоматично перевипустить кваліфіковані сертифікати
Платники податків, як і раніше, можуть подавати звітність, заяви на перекидку чи повернення зайво або надміру сплачених коштів, листуватися з органами ДПС, перевіряти стан розрахунків з бюджетом тощо через Електронний кабінет.
Нагадуємо платникам, що на запити платників, не пов’язані з запровадженим воєнним станом в країні, відповіді тимчасово не надаватимуться.
Сертифікати користувачів КНЕДП ІДД ДПС, термін яких завершується, буде автоматично перевипущено ще на один рік. Тобто, за один день до закінчення строку чинності старого сертифіката буде здійснено формування нового. При цьому, особистий ключ користувача не зміниться.
Потрібна довідка про доходи – отримайте її онлайн
Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків можна отримати за допомогою «Електронного кабінету» (https://cabinet.tax.gov.ua).
Увійшовши до приватної частини Е-кабінету за допомогою кваліфікованого електронного підпису, у розділі «ЕК для громадян» обрати «Запит про суми виплачених доходів», натиснути «Створити». У запропонованій формі «Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді» (F1301803) заповнити поля, виділені блакитним кольором, і натиснути «Перевірити».
Відправлений Запит та відповідь на нього можна переглянути в розділі «Вхідні/вихідні документи». Інформацію можна переглянути, зберегти або надрукувати.