Про новий механізм розподілу акцизного податку
Головне управління ДПС у Львівській області повідомляє, що рішенням Уряду затверджено новий механізм розподілу акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів між бюджетами місцевого самоврядування. Принцип цього механізму полягає в тому, що акцизний податок з роздрібного продажу тютюнових виробів розподіляється між бюджетами місцевого самоврядування за частками, які визначаються ДПС щомісяця пропорційно до обсягів вартості реалізованої суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі тютюнової продукції на відповідній території за останній (податковий) звітний місяць з урахуванням даних реєстраторів розрахункових операцій, у тому числі програмних.
Обсяг зарахованого до відповідного бюджету місцевого самоврядування акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів буде залежати від актуальності адрес господарських об’єктів, на які зареєстровані РРО, у т.ч. ПРРО, та повноти відображення обов’язкових реквізитів у відповідних графах розрахункових документів, зокрема, кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД.
Тому для забезпечення отримання бюджетами місцевого самоврядування належних сум акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів та запобігання виникненню зайвих підстав для фактичних перевірок суб’єктів господарювання просимо платників податків звернути увагу на необхідність правильності заповнення всіх реквізитів розрахункових документів та реєстраційних даних. Даний механізм затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.2022 № 515.
Щодо термінів відновлення первинних документів
У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення первинних документів платник податків зобов’язаний у п’ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити (із наданням оформлених відповідно до законодавства документів, підтверджуючих настання події, що призвела до такої втрати, пошкодження або дострокового знищення документів) контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому Податковим кодексом України для подання податкової звітності. Відновити втрачені документи слід протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу. У разі не відновлення документів, або їх повторну втрату, пошкодження чи дострокове знищення, що відбулися після використання платником податків права на їх відновлення, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності або на час виконання ним вимог митного, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Разом з тим, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Електронний кабінет платника: як отримати ФОП витяг з реєстру платників єдиного податку
Платники єдиного податку першої, другої, третьої груп ( фізичні особи) мають можливість надіслати до контролюючого органу запит для отримання витягу з реєстру платників єдиного податку через Електронний кабінет. Для цього необхідно скористатися закладкою «Заяви, запити для отримання інформації» в меню приватної частини Електронного кабінету. Відкривши закладку платник самостійно створює, підписує та надсилає до відповідного органу ДПС запит про отримання витягу за формою F1302101. При цьому, у формі запиту F1302101 у полі «Спосіб отримання витягу» платник може зробити відмітку «в електронному вигляді». В подальшому, для отримання витягу, необхідно в меню «Вхідні/вихідні документи» вибрати вкладку «Вхідні» та відкрити отриману форму F1402101, яку можна роздрукувати. Проте, звертаємо увагу, що роздрукований електронний витяг в паперовому вигляді не вважається оригіналом
Передача майна неприбуткової організації на оборонні цілі, у період дії воєнного стану, не є порушенням вимог податкового законодавства
Згідно з п. 63 підрозд. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу на період дії правового режиму воєнного чи надзвичайного стану передача майна, надання послуг неприбутковою організацією, використання доходів (прибутків) неприбуткової організації для фінансування видатків не пов’язаних з реалізацією мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, за умови, що такі послуги, майно добровільно перераховані (надані, передані) Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави, а також на користь центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, та/або грошові кошти перераховані на спеціальні рахунки, відкриті Національним банком України для збору коштів та/або наданням благодійної допомоги фізичним особам, які не є засновниками, учасниками таких організацій або пов’язаними з ними особами та які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії, та/або вимушено залишили місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах та, в тому числі, взяті у встановленому законодавством порядку на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад, не вважається порушенням вимог п. 133.4 ст. 133 Кодексу.
Формування декларації з податку на прибуток підприємств та врахування витрат, якщо платник на єдиному податку за ставкою 2% лише 2 квартали
Відповідно до п.п. 9.12 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу платник, який протягом календарного року перейшов на сплату єдиного податку за ставкою 2 відс., у разі відновлення ним у цьому ж році сплати податку на прибуток підприємств складає та подає податкову декларацію з податку на прибуток підприємств наростаючим підсумком з початку такого календарного року. При цьому результати діяльності за періоди перебування на сплаті єдиного податку за ставкою 2 відс. не враховуються при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств, зазначеного у п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ, з урахуванням положень підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ для платників податку на прибуток, які перейшли із спрощеної системи оподаткування на загальну.
Таким чином, для платників єдиного податку, які протягом календарного року застосовували спрощену систему оподаткування зі сплатою єдиного податку за ставкою 2 відс., наприклад, у другому та третьому кварталах, і з четвертого кварталу переходять на загальну систему оподаткування, звітним податковим періодом є календарний рік, який для них починається з початку такого календарного року та закінчується 31 грудня такого року.
Витрати, визнані такими платниками у складі фінансового результату до оподаткування, за періоди перебування на сплаті єдиного податку за ставкою 2 відс., не враховуються при визначенні об’єкту оподаткування податком на прибуток підприємств за звітний період – рік.
При цьому фінансовий результат до оподаткування податкового звітного періоду збільшується на суму доходу, отриманого як оплата у періоді перебування на загальній системі оподаткування за товари роботи, послуги, відвантажені (надані) під час перебування на спрощеній системі оподаткування (п. 4 прим. 1 підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ) незалежно від того, чи застосовує платник податку на прибуток коригувальні різниці чи ні.
Відповідні роз’яснення розміщені на вебпорталі ДПС за посиланням:https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/582709.html
ДПС та Рада бізнес-омбудсмена започатковують вебінари для бізнес-спільноти
Державна податкова служба України спільно з Радою бізнес-омбудсмена започатковують проведення вебінарів для бізнесу з актуальних питань оподаткування. Вони проходитимуть протягом травня – червня поточного року в онлайн режимі, до яких зможуть долучитися усі бажаючі.
Під час вебінарів представники ДПС інформуватимуть про особливості застосування новацій у сфері оподаткування у період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану задля уможливлення прийняття суб'єктами господарювання поміркованих управлінських рішень.
Про заплановані вебінари та час їх проведення буде повідомлено заздалегідь для надання можливості платникам планувати свій робочий графік.
Слідкуйте за оголошеннями на офіційних ресурсах ДПС.