Функціональні можливості ПРРО від ДПС
Перемишлянська ДПІ інформує про функціональні можливості ПРРО (програмного реєстратора розрахункових операцій) від ДПС.
Серед них, зокрема, такі:
відкриття/закриття/автозакриття зміни;
формування, реєстрація, видача чеків;
додавання товарів/послуг у чек з номенклатури або вручну;
друк та відправка фіскальних чеків покупцям на електронну пошту/месенджери;
ведення довідників номенклатури (експорт/імпорт даних);
ведення довідника ставок податків;
використання сканера штрихкодів;
додавання штрихкоду марки акцизного податку;
різні форми розрахунку (готівкова/безготівкова/комбінована);
оформлення знижки/повернення товару на окремий товар/чек;
формування та перегляд X-звіту, Z-звіту;
відправка Z-звіту до фіскального сервера;
перехід/вихід у/з режиму офлайн із можливістю збереження/передачі даних до фіскального сервера.
Нагадуємо, роз’яснення з питань реєстрації та застосування ПРРО розміщені на офіційному вебпорталі ДПС України у банері «Програмні РРО» https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/. Також суб’єкти господарювання можуть зателефонувати на «гарячі лінії» ГУ ДПС у Львівській області за тел.: (098)2266099, (097)9523002, або звернутись в Центр обслуговування платників Перемишлянської ДПІ ((03-263) 2-32-52
Для реєстрації РРО/ ПРРО необхідно подати повідомлення про об’єкти оподаткування за ф. №20-ОПП
Перемишлянська ДПІ нагадує, що згідно з п. 8.1 розд. VIIІ Порядку обліку платників податків і зборів від 09.12.2011 №1588 (зі змінами), платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку шляхом подання Повідомлення за ф. №20-ОПП (додаток № 10 до Порядку №1588). Зокрема, розд. 3 «Відомості про об’єкти оподаткування платника податків» ф. № 20-ОПП заповнюються наступним чином:
– при першому наданні – зазначаються всі об’єкти оподаткування;
– при наступному поданні – зазначається новий об’єкт оподаткування або об’єкт оподаткування щодо якого відбулися зміни.
Графа 2 «Код ознаки надання інформації» розд. 3 має значення:
1 – первинне надання інформації про об’єкти оподаткування;
3 – зміна відомостей про об’єкт оподаткування;
6 – закриття об’єкта оподаткування.
При поданні інформації про новий об’єкт оподаткування у графу 2 «Код ознаки надання інформації» вноситься значення «1 - первинне надання інформації про об’єкти оподаткування».
При зміні відомостей про об’єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об’єкта оподаткування, зазначається оновлена інформація про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни, та у графу 2 «Код ознаки надання інформації» вноситься значення «3 – зміна відомостей про об’єкт оподаткування».
Графа 3 «Тип об’єкта оподаткування» заповнюється відповідно до рекомендованого довідника типів об’єктів оподаткування, що оприлюднений на офіційному вебпорталі ДПС (http://tax.gov.ua/Головна/Довідники, Реєстри, Переліки/Довідники/Типи об’єктів оподаткування) та розміщується на інформаційних стендах у контролюючих органах.
Платники податків можуть переглянути інформацію про об’єкти оподаткування та контролюючі органи, у яких платник податків перебуває на обліку за неосновним місцем обліку, в приватній частині Електронного кабінету.
Продовжує роботу Комунікаційна податкова платформа!
Головне управління ДПС у Львівській області інформує, що продовжує працювати новий формат спілкування - Комунікаційна платформа!
За допомогою цієї платформи комунікації з бізнес-спільнотою і громадськістю проходять оперативно та якісно.
Мета її функціонування – забезпечення нового формату взаємодії з бізнес-спільнотою, громадськістю, та оперативного прийняття управлінських рішень керівництвом ДПС.
Для забезпечення ефективного зворотного зв'язку створено електронну скриньку комунікаційної податкової платформи - lv.ikc@tax.gov.ua
З метою підвищення ефективності розгляду звернень рекомендуємо вказувати назву.
Своєчасне оформлення трудових відносин – це запорука фінансової стабільності бізнесу.
Державна податкова служба України нагадує про необхідність оформлення суб’єктами господарювання трудових відносин із найманими працівниками.
Працювати за трудовим договором – вигідно. Трудове законодавство гарантує найманому працівнику здорові та безпечні умови праці, оплачувані відпустки й лікарняні. Всього цього позбавлені незадекларовані працівники.
З моменту підписання трудового договору найманий працівник – це працівник, який має трудові права й соціальні гарантії, а саме:
- гідні та безпечні умови праці; нормований робочий час; оплачувані та неоплачувані відпустки; регулярна виплата зарплати не нижче мінімальної; можливість навчатися та підвищувати кваліфікацію; захист від незаконного звільнення; страхові виплати в разі непрацездатності; пільги для неповнолітніх; податкові соціальні гарантії для жінок та працівників з дітьми; захист прав, тощо.
Порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками є однаковим для всіх роботодавців. Він включає три основні кроки:
- укладення трудового договору;
- оформлення наказу про прийняття на роботу;
- повідомлення Державної податкової служби.
Державна податкова служба України нагадує громадянам про можливість у будь-який час доби, 24/7 та в будь-якому місці, повідомляти податкову службу через чат-бот «StopViolationBot» у месенджері Telegram про відомі факти порушень законодавства, в тому числі використання суб’єктом господарювання найманих працівників без офіційного оформлення трудових відносин.
Про включення до реєстру волонтерів
Головне управління ДПС у Львівській області нагадує, що реєстр волонтерів формується і ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та оприлюднюється на його офіційному вебпорталі. Для включення до Реєстру волонтерів благодійник – фізична особа подає до територіального органу податкової служби, у паперовій або електронній формі (в тому числі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг) заяву із зазначенням реквізитів рахунків, відкритих у банках на ім’я такого волонтера, що призначені для здійснення благодійної діяльності, та реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку у паспорті). Включення до Реєстру волонтерів здійснюється за заявницьким принципом протягом одного робочого дня.
Фізичні особи – благодійники для включення до Реєстру волонтерів можуть подавати заяву про включення до цього Реєстру в електронній формі через Електронний кабінет платника.
Державна податкова служба створює та адмініструє Реєстр волонтерів в електронній формі та щодекади оприлюднює на вебпорталі ДПС (www.tax.gov.ua) відомості з Реєстру волонтерів.
Алгоритм дій при втраті картки платника податків (ідентифікаційного номера)
Головне управління ДПС у Львівській області нагадує, що порядок присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків регламентується Положенням затвердженим наказом Мінфіну України від 29.09.2017 № 822 (зі змінами). При цьому, контролюючий орган видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків. У разі втрати документа, що засвідчує реєстрацію в ДРФО, фізичній особі необхідно подати Заяву за ф. № 5ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу або центру надання адміністративних послуг, пред’явити паспорт, та, у разі необхідності, витяг з реєстру територіальної громади про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особи.
Звертаємо увагу, що Заяву за ф.№ 5ДР можна подати за допомогою Електронного кабінету через меню: «ЕК для громадян»/«Заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків».
Для приєднання до заяви за ф.№5ДР сканованих копій документів, що посвідчують особу та інших документів, які підтверджують зміни облікових даних, платнику необхідно використати закладку «Додатки» та обрати «Документ довільної форми» (формат файлу pdf/jpg із обмеженням розміру не більше 2МБ).
Контролюючий орган видає реєстраційний номер облікової картки платника податків в термін протягом 3-х робочих днів.
Під час спілкування з додзвонювачами йшлося про РРО
Нещодавно в Перемишлянській ДПІ відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо новацій податкового законодавства та порядку реєстрації реєстраторів розрахункових за участі начальника інспекції Ігоря Дяківа.
Під час спілкування з додзвонювачами посадовець проінформував про зміни до Податкового кодексу щодо особливостей оподаткування на спрощені системі, про відновлення штрафних санкцій, внесених Законом України від 30.06.2023 року № 3219-ІХ. Також звернув увагу на обов'язковість застосування реєстраторів розрахункових операцій або програмних РРО платниками єдиного податку другої - четвертої груп. Суб'єкти господарювання на свій власний вибір можуть використовувати або класичний, або програмний РРО, залежно від своїх потреб. Для реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій платник повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку потрібно повідомити контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу (повідомлення за ф. № 20-ОПП). Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО, що подається у електронній формі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків через Електронний кабінет або засобами телекомунікацій. Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання. З найактуальнішою інформацією, нормативними актами, роз’яснення, відеоуроками щодо використання РРО можна ознайомитись на вебпорталі ДПС України у банері «Програмні РРО», а також в Центрі обслуговування платників Перемищлянської ДПІ.