«Нульове» декларування стартує з вересня 2021 року
Перемишлянська ДПІ ГУ ДПС у Львіській області повідомляє, що 20 липня ц.р. офіційно опубліковано Закон України №1539-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету». Цей Закон визначає особливості проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування активів фізичних осіб, яке відбуватиметься з 1 вересня 2021 року по 1 вересня 2022 року.
Крім Закону №1539, 20 липня ц.р. було опубліковано Закон України №1542-ІХ «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України у зв’язку із внесенням змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету».
Доповнюючи Закон №1539, Законом №1542 пропонується не вважати умисним ухилення від сплати податків і зборів, якщо воно пов’язане з придбанням об’єктів, які громадянин вказав у одноразовій добровільній декларації та сплатив узгоджену суму збору декларування. І при цьому такі діяння вчинені до 2021 року.
За допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору передбачено відповідальність
Фахівці Перемишлянської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області нагадують роботодавцям, що за використання праці найманих працівників з порушенням трудового та податкового законодавства, передбачена відповідальність. Зокрема, за допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час при його повній зайнятості на підприємстві, виплату зарплат «в конверті» підприємство, фізична особа-підприємець, платник єдиного податку на І-ІІІ групі оподаткування отримає попередження, а підприємство/підприємець на ІV групі або загальній системі оподаткування сплатить 10 мінімальних заробітних плат (з 01.01.2021 року – це 60 тис. грн). За повторне порушення передбачено відповідальність 30 мінімальних заробітних плат (180 тис. грн відповідно).
Звертаємо увагу, укладення трудового договору дає можливість найманому працівнику бути захищеним чинним трудовим законодавством у разі порушення його прав, а саме: у разі затримки виплати заробітної плати, відмові в оплаті праці за виконану роботу. Тільки офіційне працевлаштування та отримання легальних доходів гарантує працівникам реалізацію їх прав на пенсійне забезпечення, оплату листів непрацездатності, оплачувані відпустки, отримання допомоги по безробіттю тощо.
Водночас роботодавці зобов’язані надсилати повідомлення про прийняття працівника на роботу до податкової інспекції за місцем обліку їх як платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Таке повідомлення затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» та має бути надіслане до початку роботи працівника.
Податкова знижка. Як перерахувати страхові платежі до недержавного пенсійного фонду, які здійснені в іноземній валюті?
Перемишлянська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області повідомляє, що відносини у сфері страхування регулюються Законом України від 07 березня 1996 року № 85/96-ВР «Про страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 85/96), відповідно до ст. 19 якого страхувальники-резиденти мають право вносити платежі:
а) згідно з укладеними договорами страхування за видами страхування іншими, ніж страхування життя, – лише у національній валюті України;
б) згідно з укладеними договорами страхування життя – в національній валюті України або в іноземній валюті – у випадках, передбачених законодавством, з урахуванням положень частини п’ятої ст. 19 Закону № 85/96.
Грошові зобов’язання сторін по договорах страхування життя, за їх згодою, можуть бути визначені як у національній валюті України, так і у іноземній валюті або розрахункових величинах, що визначають фактичний розмір зобов’язань страховика на дату виникнення або виконання цих зобов’язань.
Разом з тим, ст. 533 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV із змінами та доповненнями передбачено, що грошове зобов’язання має бути виконане у гривнях.
Якщо у зобов’язанні визначено грошовий еквівалент в іноземній валюті, сума, що підлягає сплаті у гривнях, визначається за офіційним курсом відповідної валюти на день платежу, якщо інший порядок її визначення не встановлений договором або законом чи іншим нормативно-правовим актом.
Враховуючи викладене, з метою визначення розміру податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб, сплачені ним протягом звітного (податкового) року в іноземній валюті суми страхових платежів страховику – резиденту та/або пенсійних внесків недержавному пенсійному фонду перераховуються у гривні за офіційним валютним (обмінним) курсом НБУ, що діяв на день сплати таких платежів (внесків).
Якщо підприємець на спрощеній системі не застосовує касовий апарат, то на вимогу покупця, які документи видаються?
Перемишлянська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області інформує, що відповідно до п. 6 ст. 9 Закону України від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», реєстратори розрахункових операцій та/або програмні РРО та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) платниками єдиного податку (фізичними особами – підприємцями), які відносяться відповідно до Податкового кодексу України до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.
Однак, слід зауважити, що п. 15 ст. 3 Закону № 265 визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані надавати в паперовій та/або електронній формі покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший розрахунковий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця з метою виконання вимог Закону України «Про захист прав споживачів» із змінами та доповненнями.
Порушення цього правила тягне за собою відповідальність, передбачену Законом №1023, але не може бути підставою для застосування до порушника адміністративних чи фінансових санкцій, передбачених законодавством з питань оподаткування.
Таким чином, фізична особа – підприємець – платник єдиного податку, яка має право не застосовувати РРО та/або ПРРО, зобов’язана надати в паперовій та/або електронній формі покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший розрахунковий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця.
При ненаданні на вимогу покупця товарів (послуг) відповідного документа фізичні особи – підприємці, які сплачують єдиний податок, притягаються до відповідальності, передбаченої Законом №1023.
Майже 42 млн. грн. сплачено до місцевих бюджетів плати за ліцензії з початку року на Львівщині
За січень-червень 2021 року платники податків Львівщини поповнили місцеві скарбниці на 41,8 млн грн, що на 9,3 млн грн або на 28,6 відс більше порівнюючи з минулим роком. У червні 2021 року до місцевих бюджетів надійшло майже 7 млн грн плати за ліцензії.
За січень-червень 2021 року видано 8 126 ліцензій, з них, зокрема на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями (4 431 шт.), тютюновими виробами (3 369 шт.), пальним (72 шт.), на право зберігання пального (254 шт.), оптової торгівлі пальним (24 шт.), призупинено дію 1 318 ліцензій та .
За січень - березень 2019 року фахівцями працівниками управління видано 3 860 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями (2 246 шт.) та тютюновими виробами (1 614 шт.), призупинено дію 504 ліцензій та анульовано анульовано 1 322 ліцензії.