Доводимо до відома лист Львівської ОДА №5/7-3591/0/2-19/6-11 від 29.05.2019р.
Керівникам підприємств, які здійснюють операції з металобрухтом (за списком)
Щодо інформування Повідомляємо, що у зв’язку із втратою чинності Закону України «Про ліцензування деяких видів господарської діяльності» від 02.03.2015№ 222- VIII, який регулював відносини у сфері ліцензування та визначав, зокрема, виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, необхідність отримання ліцензій на право здійснення господарської діяльності із заготівлі, переробки, металургійної переробки металобрухту кольорових і чорних металів скасовано.
У відповідності до частини другої статті 8 зазначеного Закону України, у разі скасування ліцензування виду господарської діяльності, орган ліцензування втрачає свої повноваження, а ліцензії, видані на здійснення цього виду діяльності, вважаються недійсними.
Водночас повідомляємо, що відносини, які виникають у процесі здійснення операцій з металобрухтом регулюються Законом України «Про металобрухт» (далі - Закон). У відповідності до статті 4 Закону, операції з металобрухтом здійснюються лише спеціалізованими або спеціалізованими металургійними переробними підприємствами, а також їх приймальними пунктами. Статтею 5 Закону визначено вимоги до суб'єктів господарювання, які здійснюють операції з металобрухтом.
Так суб'єкти господарювання, які здійснюють заготівлю, переробку та металургійну переробку металобрухту, повинні мати кваліфікованих спеціалістів, відповідне устаткування, засоби екологічної безпеки. Перелік обладнання та устаткування, які необхідно мати спеціалізованому підприємству та його приймальним пунктам або спеціалізованому металургійному переробному підприємству, визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної промислової політики, при здійсненні операцій з металобрухтом у порядку, встановленому законодавством.
Суб'єкти господарювання, які здійснюють операції з металобрухтом, повинні забезпечити контроль за вибуховою, пожежною, екологічною та радіаційною безпекою відповідно до законодавства.
Відповідно до вищезазначеного повідомляємо, що спеціалізовані або спеціалізовані металургійні переробні підприємства, а також їх приймальні пункти, мають право здійснювати заготівлю, переробку та металургійну переробку металобрухту на підставі акту обстеження.
Відповідно до статті 12 Закону, місцеві державні адміністрації здійснюють обстеження спеціалізованих або спеціалізованих металургійних переробних підприємств та їх приймальних пунктів на відповідність вимогам цього Закону на територіях відповідних адміністративних одиниць.
У разі відсутності у суб’єкта господарювання такого акта обстеження або закінчення терміну його дії, необхідно звернутись в облдержадміністрацію із заявою про видачу акта обстеження спеціалізованих або спеціалізованих металургійних переробних підприємств та їх приймальних пунктів на відповідність вимогам Закону України «Про металобрухт» та інших нормативно-правових актів.
Крім цього доводимо до Вашого відома, що відповідно до частини 1 статті 213 Кримінального кодексу України здійснення прийому брухту кольорових і чорних металів фізичними особами, здійснення операцій з брухтом кольорових і чорних металів посадовими особами суб’єктів господарської діяльності, відомості про яких не включено до переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють операції з металобрухтом, надання приміщень та споруд для розташування незаконних пунктів прийому, схову та збуту металобрухту, організація незаконних пунктів прийому, схову та збуту металобрухту караються штрафом від тисячі п'ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до одного року.
Заступник голови Р.С. Филипів
Ю. Гриник 2-999-251